středa 19. února 2014

RECENZE: Madame Okta - Darren Shan



Madame Oktu a vlastně celou sérii Darrena Shana mi doporučovala spolužačka už dlouho. Nějak jsem se k přečtení neměla, ale dnes na praxi jsem měla půl hodiny čas a tak jsem se procházela mezi regály s knihami a dívala se, co je kde nového.


Nakonec i když mám doma spoustu recenzních výtisků jsem si domů donesla hned pět knih. A to: Madame Octa, protože jsem nikdy neměla štěstí a v knihovně nebyl k mání první díl, potom Pán prstenů ze stejného důvodu. Také jsem si vzala Agátu Christie, protože se cítím skoro nepatřičně, že jsem od této známé autorky ještě nic nečetla. A abych neměla výčitky svědomí, půjčila jsem si Arthura Conana Doyla a to hned dvojjazyčného. Abych už při tom čtení trénovala trošku na maturitu. A tou poslední knihou je fantasy kniha od nakladatelství Fantom Print, kterému chci napsat recenzi a poté požádat o spolupráci.


Úvod je delší, než obvykle, snad mi to odpustíte. Knihu jsem si půjčila dnes, donesla jsem si ji domů asi ve dvě hodiny odpoledne a je přečtená. To o ní něco vypovídá.

NÁZEV: Madame Okta
AUTOR: Darren Shan
ŽÁNR: Horor, Fantasy
SÉRIE: Darren Shan
DÍL: První
NAKLADATELSTVÍ: Albatros
STRAN: 199
ROK VYDÁNÍ: 2002
PROVEDENÍ: Vázaná
VĚK: 10+



HODNOCENÍ: 87 %

Děj knihy:

Darren Shan, ano je to pseudonym autora i jméno hlavního hrdiny. Darren Shan, je normální kluk, který miluje svou rodinu a rád hraje fotbal se svými přáteli o přestávkách ve škole. Jednou takhle o přestávce má se svými přáteli sraz na školním dvoře. Přátelé se dozvěděli, že do města přijelo obludárium, něco jako cirkus, ale jsou tam na programu monstra.

Samozřejmě, že tam banda kluků chce jít, když se dozvědí, že tyto cirkusy byly zakázané, chtějí tam jít ještě více. Toto obludárium však změní život dvěma nejlepším přátelům a to hned tak, že se z nich stanou téměř nepřátelé. Chvílemi jim jde i o život.

Můj pohled na knihu:

Knihu jsem našla v oddělení dětských knih od 11 - 15 let. Tak mě docela překvapilo, že mě kniha docela chytla. Četla se úplně sama, před několika lety jsem viděla film Upírův pomocník a tak jsem zhruba věděla, do čeho jdu. Nedokážu přesně určit, jaký žánr je tato kniha. Měla by u mladších čtenářů nejspíš vyvolat strach, je to tedy horor? Nebo je to fantasy kniha, protože se tam vyskytuje upír a nadpřirozené bytosti? Já se nepřikláním ani k jednomu, je to prostě Darren Shan a ten je něco mezi tím.

Autor mě pobavil, jednou úmyslně a jednou neúmyslně. Po přečtení knihy si přidávám do své slovní zásoby slovo hrochoidní. Po přečtení tohoto slova jsem měla v očích slzy smíchu. Už jsem slyšela výrazy jako; Máš špeky jako Michelin. Ale že by někdo popsal některou z postav, místo toho, že je tlustá, tak že je hrochoidní, to jsem slyšela poprvé a hrozně moc se mi to líbí.

Podruhé mě pobavil autorův popis cestování na upírovi, kdy si Darren vlezl upírovi na záda a tak spolu běželi do nemocnice. Hned se mi vybavila upířina Stmívání a rozesmálo mě to, smála jsem se, až jsem se za břicho popadala.

U čeho už jsem se nesmála byla dost viditelná hrubka, která se objevila hned na začátku knihy, ale to se může stát každému. Ale vidět napsané v knize matyka a matykář, to bylo silné kafe i na mě. Nicméně chápu, že se může překladatel a posléze někdo, kdo dělá korekturu přehlédnout.

Asi nejvíce z celé knihy mě bavilo popisování právě průběhu představení obludária. Naštěstí jsem zapomněla na film, a proto jsem si všechny postavy představovala podle sebe. Darren Shan je určitě dobrá kniha pro mladší čtenáře, vždy raději vidím, když kniha poukazuje na dobré vztahy mezi rodinou a sourozenci. Může to mít na čtenáře dobrý výchovný vliv.

I když se mi kniha dost líbila, čekala jsem, že se v ní bude dít ještě mnohem více. To však ničemu nevadilo, nejspíš se děj více rozjede v dalších dílech. 

Ještě musím dodat, že sice si film moc nepamatuji, ale myslím si, že tam Madam Okta (pavouk), nebyla za takovou potvoru chlupatou. Naopak, myslím si, že to byla má oblíbená postava. Asi se na film budu muset podívat znovu.

PS: No, vypadá no to, že by byla zlá?? V knize je popisována jako nechutná, tady vypadá roztomile.


Tak teď už zbývá jen jít do knihovny a doufat, že tam je druhý díl volný.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za zpětnou vazbu. :) Komentáře typu dvouslovné věty: Hezký blog, recenze, knihy + Váš odkaz na blog nebudu publikovat. Nezlobte se. :) Nepřijde mi to jako upřímný komentář, ale jen jako reklama.