RECENZE: Francesca - Bertrice Small

STRAN: 328
ŽÁNR: Romantická, Erotická
NAKLADATEL: Baronet
PROVEDENÍ: Vázaná
VĚK: 18+

HODNOCENÍ: 87 %

Další příběh z nové série oblíbené autorky „Dcery obchodníka s hedvábím“ nás opět zavádí do renesanční Itálie. Po nezdaru s výběrem ženicha pro nejstarší dceru chce dát Giovanni Pietro D’Angelo své druhé dceři Francesce větší volnost při výběru manžela, dívka však všechny nápadníky odmítá a o sňatek nestojí vůbec. Zoufalí rodiče si neumí představit, že by dcera zůstala neprovdána, a tak ji víceméně lstí zaslíbí dědici vévody z Terreno Boscoso. Rozzuřená Francesca prchá do lesů, vydává se za služku v zájezdním hostinci a potká muže, který si získá její srdce – avšak budoucnost je pro ni přesto nejistá, neboť je nevěstou jiného… Dobrodružná historická romance nezklame nikoho z těch, kdo si Bertrice Small oblíbili.

Tuto knihu jsem si vybrala díky její podařené obálce. Zaujal mě sympatický muž a krásná žena v dobovém oblečení. Jelikož mám ráda romantické knihy pro ženy, zejména ty z dob dávno minulých, tak jsem si vybrala tuto knihu. Dlouho jsem žádnou knihu tohoto žánru nečetla a tak jsem byla ráda, že si něco takového po dlouhé době přečtu.

Kniha nemá žádný dlouhý úvod, právě naopak. Ihned na první straně se dozvídáme děj celé knihy. Starý vévoda má sice se svým jediným synem dobrý vztah, ale rád by se dočkal vnoučat. A tak se, i bez souhlasu svého syna, rozhodne a vyšle pro tři mladé dívky. Pro mladou hodnou a tichou Luisu, pro namyšlenou a intrikánkou Aceline a nakonec pro Francescu. Mladý vévoda stráví s děvčaty letní měsíce, aby na konci léta mohl říct, kterou z žen si vybral. Není pro něj lehké vybrat si mezi mladými slečnami. Jedna slečna nepřichází v úvahu, protože je již zadaná, druhá má vysoké postavení, ale je nesnesitelná. Zbývá jen jediná, ale s tou se skoro nezná. Dokonce, když ji oznámí, že si ji vybral, tak uteče do lesa.

Není to žádná husička, která by dělala to, co se jí řekne. S tímto svazkem z celého srdce nesouhlasí. Když se v noci začne ochlazovat a dívka musí přespat v lese, pochopí, že nemyslela zrovna rozumně. Naštěstí ji druhý den do cesty přijde malinký hostinec. Dá se říci, že je to spíše malá chatka pro lovce, kteří se na zimu schovávají před nepřízní počasí. Mladá lady dostane práci jako pomocnice hospodské a musí se naučit všechny činnosti s tím spojené. Tato práce pro ni nebude vůbec lehká, lovci nejsou žádní džentlmeni, jsou to drsní muži, kteří nevidí ženu několik měsíců. Snoubenka lorda převlečená za služebnou musí ochránit svou nevinnost. Má to o to těžší, když se do ní zamiluje jeden lovec Carlo. Nemůžeme říct, že by náklonost nebyla oboustranná. Francesca je i přes její povahu poslušná, a i když stále zamilovaná do lovce, bere si lorda Raffaela. Jestli a jak k sobě najdou cestu, to nechám na Vás. Knihu si musíte přečíst sami. Zda-li Francesca zapomene na svou lesní lásku? Dokáže být dobrou ženou svému muži? V celém okolí vládne neklid, panství vévody je přesně uprostřed znepřátelených zemí. Co když se zachce francouzskému vladaři po této půdě? A co kdyby bylo jeho vojsko vedené zhrzeným otcem nevybrané nevěsty?

Tato kniha se četla opravdu rychle, není ani jedna strana, kde by se nic nedělo. Musím se tedy přiznat, že jsem poprvé ve svém životě přeskočila v knize stranu. Byla na ní popsána tehdejší politika a to se musím přiznat, že tohle mě nudilo.

Hrdinka mě překvapila, ze začátku knihy autorka píše, že je Francesca takový malý „rebel“. Nebylo tomu přesně tak, jak jsem si myslela.

Knihu doporučuji všem, kteří mají náladu trochu se odreagovat od všedního života. Pro milovnice romantických příběhů musím říct, že konec Vás asi nepotěší. Mě nepotěšil, po přečtení jsem měla pocit, jakoby chyběla kapitola. Nedostavil se úlevný pocit, jaký se mi dostaví po každém přečtení knihy, právě naopak, musela jsem nad tím přemýšlet a nedalo mi to spát.

Knihu k recenzi darovalo knihkupectví: