sobota 14. června 2014

RECENZE: Neviditelný strážce - Dolores Redondo


Kniha Neviditelný strážce vydána roku 2013 v nakladatelství Panteon je dílo zatím neznámé autorky Dolores Redondo. Neviditelný strážce by měl být první knihou ze série Baztán.

Amaia Salazarová pracuje jako inspektorka, když se v jejím rodném městě stane vražda mladé dívky, tak se vrací zpět do míst, kterým se posledních několik let vyhýbala. Bohužel nemá na vybranou, je vybrána jako hlavní vyšetřující, což se nelíbí jejím mužským kolegům a hlavně jejich egům. I se svým mužem se na čas stěhuje ke své tetě a dvěma sestrám, aby mohla vraždu vyšetřovat, co nejblíže místu činu. Jak se později ukazuje, tak vražda není pouze jedna. V městečku se objevil sériový vrah, který vyhledává mladé dospívající dívky, které zabíjí většinou u řeky, oholí jim ohanbí a ozdobí je sladkým moučníkem. Amaia čelí tomuto vrahovi, své neplodnosti a i temným stínům své minulosti. Celkem dost věcí na jednu ženu.



Po stručném shrnutí děje bych ráda vyjádřila svůj názor na tuto knihu. Pokud budu brát knihu jako detektivní příběh, tak musím říct, že mi přišlo, že je v ní o vyšetřování opravdu málo. Navíc mytologické postavy jako ochránce lesa se mi do detektivky nehodí. Kdyby to zůstalo jen jako pověra, tak budiž, ale tím, že jej opravdu viděla a ještě ji pomáhal, to mi zkazilo dojem z celé knihy, po této události kniha ztrácí reálnost. Pokud knihu budu brát jako psychologický thriller, tak už by to bylo lepší. Kniha hlavně místo případu řeší vztahy mezi postavami. Láska muže, soudržnost rodiny, nenávist a závist to vše lze v knize nalézt. Časté popisy krajiny mě nijak nezaujaly, kromě tohoto mi v knize vadilo více věcí, ale vše rozepisovat nebudu. Když to řeknu v zkratce, tak by kniha z mého pohledu mohla být o spoustu stran zkrácená.


Mé nízké hodnocení vás nemusí odrazovat. Jen já jsem si s knihou nesedla do noty. Hrdinka mi sympatická nepřišla, její minulost byla deprimující, ano vím, že to tak mělo být, ale myslím si, že člověk má sám o sobě dost problémů a ještě číst takové věci. Děkuji, nechci. Četla jsem i lepší detektivky a tak se této knize omlouvám. Nicméně kniha byla napsána dobrým způsobem, četlo se to samo, ale obsah mi nesedl a proto, i když jsem knihu přečetla za dva dny, tak se do dalších dílů pouštět nebudu.

4 komentáře:

  1. A škoda ,že jsi se nerozepsala, chtela bych znat to, co se ti na tom nelibi. Od toho recenze preci jsou ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víceméně jsem to udělala. :) Napsala jsem, že mi hrdinka nesedla, že se mi nelíbilo, že oživili mýtickou bytost, která pomáhala vyšetřování. Že kniha mohla být kratší a že mi přišlo, že je málo psané o vyšetřování.

      Vymazat
  2. No tedy, to je mi vážně moc líto, že se Ti kniha až tak moc nelíbila.. Já z ní byla opravdu nadšená a nejen že se nemůžu dočkat dalšího dílu, ale autorská práva na zfilmování koupil tentýž producent, který zfilmoval trilogii Milénium, takže se moc těším i na film. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, asi to nebyl můj šálek kávy. Četlo se to dobře, ale nenadchlo mě to ani trochu a kdybych mohla, tak bych ji nečetla. O nic bych nepřišla. Milénium neznám, ale viděla jsem tuto informaci. :) Možná se pak podívám na film, až bude.

      Vymazat

Děkuji za zpětnou vazbu. :) Komentáře typu dvouslovné věty: Hezký blog, recenze, knihy + Váš odkaz na blog nebudu publikovat. Nezlobte se. :) Nepřijde mi to jako upřímný komentář, ale jen jako reklama.