pátek 10. dubna 2015

PŘÍRŮSTKY: Duben 2015

Měsíc duben pro mne nazačal vůbec dobře. Na konci března mi zemřel můj psí kamarád, kterého mi mamka přivezla z útulku, když jsem měla 8 let. Byl to už psí dědeček, přesto skotačil a vypadal stále jako šťěnátko, proto pro mne byl šok, když mi zavolali, že v noci zemřel. Už jsem se přes to přenesla, myslím na něj každý den, ale bez slz a to je dobré. Asi 4. den po jeho smrti jsem stále měla špatnou náladu a tak jsem sedla k internetu a udělala si radost. Objednala jsem si dlouho odpírané knížky.

Bylo jich přesně 12. Neudělala jsem to schválně, ale přesně tolik let se mnou strávil můj psí přítel. Tolik knih jsem vzala najednou, ne protože byly ve slevě. Ale proto, že jsem je chtěla koupit a z dlouhodobého hlediska bych na jednotlivém poštovném, kdybych to kupovala postupně prodělala spoustu peněz.


11 knih je tedy z internetového obchodu, jedna kniha byla koupená v kamenném a 5 knih jsou recenzní výtisky. Nakonec z 12 objednaných v nejmenovaném obchodě přišlo jen 11. Jedna kniha byla vyprodaná. Nevím, jak dlouho Vám chodí knihy z internetových obchodů, já objednala knihy 1.4. a přišly dnes tj. 10.4. a to mi přijde hrozně pozdě. Jsem z toho trochu rozmrzelá. Nicméně pohled na tu hromadu mě uklidňuje.

Jako první tady mám recenzáčky. Hunger games první díl se mi líbil. Film jsem viděla jako první a zrovna mě nenadchl. Kniha se mi líbila a tak jsem si nechala poslat další dva díly. Až budu mít chuť na nějakou tragédii, tak si to přečtu. Arkádie bude zajímavý oříšek. Nevím, jestli se mi to bude líbit. Obálka mi vůbec nesedí k mafiánům. Moc nemám ráda městskou fantasy. Raději mám úplně nové světy, nebo středověk. Tak uvidím, jaké to bude.

Zrození hrdinů jsem vyhlížela od dob, kdy někdo zveřejnil na svém blogu originální obálku. Tuto knihu už jsem přečetla a nemám k ní moc co říci. Po dvou týdnech si již nepamatuji, o čem byla. Ono je to taky takový úvodní díl, takže se tam toho nic moc nedělo. Stejně mě láká díl druhý. K recenzi si to asi budu muset přečíst ještě jenou. Únosce draků knihy z této série už mi chodí jaksi automaticky. Zrecenzujete díl první a už vám to nikdo neodpáře. Mě to nevadí, knihy mi připomínají Harryho Pottera. Jsou tenké a neurazí.

U Měděného jezdce (to by byl krásný název hostince) jsem dlouho váhala, zda koupit, či ne. Má své odpůrce i milovníky. Historické i romantické knihy mám ráda, takže se těším. Tloušťka ve mě vyvolává pocit, že by kniha mohla být dobrá. Je zde dost místa na různé křížení osudů a komplikace. Jméno větru, ta kniha mě láká od svého vydání. Pořád se mi zdálo, že stojí neskutečné peníze. Ano stojí, ale nakonec jsem neodolala. Vzala jsem toto vydání, protože se mi líbí více. Snad se ke knize dostanu brzo. No v nejbližších 10 letech mám co číst.  

Je to už nějaký rok, co jsem četla první díl Tetovaný. Do dnes si v kostce pamatuji, o čem to bylo a že se mi to hrozně moc líbilo. Knihu jsem si chtěla pořídit domů a tak jsem to udělala. Další dva díly samozřejmě nemohou chybět.
Tyto knížky jsem také četla. První dvě určitě, třetí asi ne, ale ruku do ohně za to nedá. Vlkodlaci jsou mí oblíbenci a navíc tyto knihy se mi opravdu líbily. Sháněla jsem je po bazarech i jinde a když se objevily na internetu a ještě za tak málo, tak jsem už více neváhala. Ráda si je znovu přečtu. :)
Protože se Posel od Markuse Zusaka dostal na první příčky knih, které jsem kdy četla, musela jsem si koupit i tu všemi obdivovanou Zlodějku knih. Prozatím čtení odkládám. Bojím se, aby mé očekávaní nebylo moc velké. Navíc smrt jako vypravěč mě momentálně neláká. Pán zahrady byl také hodně vychvalován. Středověk a feudalismus, to je moje. Jen se trochu bojím těch sci-fi prvků, které by tam měly být.
Královna temnoty konečně mám všechny knihy ze série. Právě první díl jsem si spolu s Královnou temnoty objednala přes internet. Právě první díl byl tou vyprodanou knihou. Naštěstí v ten stejný týden se mi ozvala jedna slečna, že knihu prodává. Odmítla jsem, a za den jsem ji psala, že bych si ji ráda vzala. Dorazí někdy příští týden jupí. :) Trnový princ mě překvapil svou tloušťkou, tedy spíše opakem tloušťky. Pořád jsem si myslela, že má 500 stran, nevím kde jsem na to přišla. :D Těším se. Tím, že má poměrně málo stran, by mohl být přečtený brzy. Mezi povinnou četbou se snad na něj čas najde.

Tímto měsícem se můj nákupní seznam asi na nějakou dobu opravdu vyprázdnil. Nevím o žádné knize, po které bych prahla. Čím si budu dělat radost po zkouškovém, to nevím. :D Snad někdo něco hezkého vydá, ať se mám čím odměňovat.

Četli jste nějakou knihu? Na kterou byste případně chtěli vidět recenzi? Já bych chtěla psát recenze na všechny přečtené knihy, ale není to v mých silách. Jak to neudělám hned, už se k tomu nedostanu.

8 komentářů:

  1. Skvelé kúsky. Mne Trnový princ prišiel dnes (respektíve včera, ale to som bola lenivá sa trepať na tú poštu :D), som naňho veľmi zvedavá.
    Spirit animals ma dosť sklamalo, čakala som viac, ale holt som na to už asi dosť stará... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se Spirit animals ještě rozjedou :) přeci jenom ten rituál, než dostali zvíře zabral skoro půl knihy. :D

      Vymazat
  2. Pána Čarodejnic jsem kdysi dávno ještě jako menší četla :D a pamatuji si, že se mi to i docela líbilo, ale moc si z toho nepamatuji. Doufám, že si dám re-reading a pořídím se všechny tři, protože mají nádherné obálky! :3

    Spirit Animals jsem zavrhla v okamžiku, kdy jsem slyšela, že jde o podobný styl, kterým píše Brezina a já jeho styl příliš nemusím :/ Kdežto Arkádie se mi hodně líbila, a tak se budu těšit i na tvou recenzi, pokud bude! :) A neboj se, mě obálka taky vůbec nesedla, ale ke konci příběhu jsem pochopila... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brezinu jsem nečetla, tak nemůžu posoudit. :) Recenze na Arkádii určitě bude. Někdy... :D

      Vymazat
  3. Určitě bych se zažrala do Trnového prince a Měděného jezdce.
    Pejska je mi líto ale už asi přišel jeho čas a kdo by si nepřál takovou poklidnou smrt? Já si ji teda pro sebe přeju!
    Hezké počteníčko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že jsem byla taky ráda, že odešel právě takto. Přes den lítal na procházce a večer usnul. Lepší, než umírat v bolestech, nebo injekcí, o které by musel rozhodnout pán. Nicméně bolest to nesnížilo. Trnového prince asi opravdu rozečtu hned dneska. :)

      Vymazat
  4. Zrodenie legendy práve čítam a zatiaľ sa mi knižka páči. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezké knihy, taky bych si ráda přečetla.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zpětnou vazbu. :) Komentáře typu dvouslovné věty: Hezký blog, recenze, knihy + Váš odkaz na blog nebudu publikovat. Nezlobte se. :) Nepřijde mi to jako upřímný komentář, ale jen jako reklama.